Sayfalar

28 Mart 2015 Cumartesi

Ankara'nın En İyi Dönercileri


Kültürümüzün en güzel yemeklerinden biri olan yaprak döner, ismini Ankara'dan almasına rağmen; ne acıdır ki Ankara'da iyi döner yapan işletmeler iki elin parmaklarını geçmiyor. Daha önceki İtalya
gezilerimde adım başı pizza restoranı olduğunu gördüm. Denediğim restoranların çoğunda yediğim pizza çok iyi bazıları ise ortalama üzeriydi. Ama kötü pizza yemedim hiç. Demek istediğim şu ki kültürel yemeklerine çok iyi sahip çıkmışlar ve hep geliştirmişler. Dünyaca bilinen bu yemeğimize hem dönerciler hem de döner severler olarak bizlerin sahip çıkması gerekiyor.

Ankara'da döner sever herkesin bir favorisi vardır. Bu yazımda en beğenilen döner mekanlarını kısaca sizlere tanıtacağım ve benim damak tadıma göre bir sıralama yapacağım:) Döner lezzeti üzerine yaptığım değerlendirmelerde mekanlar hakkında da ufak detaylar vereceğim. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki bahsedeceğim tüm mekanlar Ankara'da döner yiyebileceğiniz iyi yerler ve kesinlikle bağımlıları var:)

Not: Listesini yaptığım tüm dönerciler en az iki kere denenmiştir.

Hadi  başlayalım!!

Cici Piknik 


Cici piknik, Kızılay Kumrular Sokak'ta faaliyet gösteren küçük bir işletme. Uzun tabureler üzerinde dönerinizi yiyebileceğiniz salaş bir yer. Döneri kömür ateşinde pişiriyorlar. Ekmek ya da dürüm seçenekleri mevcut. Gelelim dönere. Cici piknik, bir çok kişiden duyduğum ama yediğimde beni çok mest etmeyen bir döner. Etin lezzeti güzel ancak döner bana fazla tuzlu geldi. Etin lezzetini baskılamış gibiydi. Fiyat 13 tl. Kredi kartıyla ödeme yapabiliyorsunuz.

HARİTA 

Hacı Bayram Kebapçısı Nazım Usta


Ulus'ta Hacıbayram Camisi'nin yanında bulunan Nazım Usta, çoğumuzun bildiği bir Ankara dönercisi. Mekan olarak geniş ve oldukça kalabalık. Girişte büyük bir döner rulosu kokusunu dışarıdan fazlaca hissettiriyor:) Döner sıcak pide üzerinde geliyor. Nazım Usta'nın döneri güzel ama aradığım lezzeti tam olarak bulabildiğimi söyleyemem. Bu dönerde neyin eksik olduğu tarifleyemesemde lezzeti tam istediğim gibi değildi. Pidenin sıcak servis edilmesi artı puan katıyor. Yanında salata ile servis ediliyor. Porsiyonu 15 tl. Kredi kartı geçerli.


HARİTA


Mutlu Döner


Ayrancı Güvenlik Caddesi'nde bulunan Mutlu Döner, içeride ve bahçesinde yaklaşık 12-14 masa ile  hizmet veriyor. Döner kokusu daha mekana varmadan metrelerce uzaktan ağzınızı sulandırıyor. Döner kızarmış ekmek ve salata ile servis ediliyor.


Mutlu Döner bana birazcık tuzlu gelmekle birlikte bayıla bayıla yedirtiyor:) Kızarmış ekmek ve biberler dönerle çok güzel gidiyor. Genelde 100 gr. olarak servis edilen porsiyonlar burada 120 gr olarak veriliyor. Porsiyonu 15 tl. Kredi kartı geçmiyor. Nakit bulundurmakta fayda var.

Mutlu Döner, Ankara döneri yenilebilecek güzel yerlerden bir tanesi. İnsanın yedikçe yiyesi geliyor. 

Dikkat Güvenlik Caddesi üzerinde birkaç Mutlu Döner var. Yanılgıya düşüp yol üzerinde ilk karşınıza çıkan Mutlu Döner'e girmeyin. İlk ve lezzetiyle ünlü olan haritada:)

HARİTA

Gaziantep Paket Pide Kebap 


İki yıl önce Şaşmaz'a oto tamiri için gittiğimde oradaki esnafa sorarak bulduğum bir dönerci. Çok küçük bir yer. Salaş sınıfına bile girmiyor:) Pek bilinmeyen bir yer. Oradaki esnaf buranın müptelası. Burada defalarca döner yedim. Her defasında aynı lezzeti aldığım, gerçek Ankara döneri yapan bir yer. İçeride birkaç tabure var. Yazın dışarıdaki bir iki masada dönerinizi yiyebilirsiniz. Porsiyonu 12 tl. Kredi kartı geçerli değil. Dışarıdan girilecek bir dönerci gibi durmayan ve girmeyenlerin de çok şey kaçıracağı bir yer:)
Peçenek


Peçenek, Etlik garajında bulunan bir dönerci. İçerisi çok kalabalık ve yoğun bir işletme. Döner lavaş ekmeğinde servis ediliyor. Lavaş sıcak ve lezzetli. Ancak dönerde kıyma kullanılıyor. Ankara dönerinde kıyma olmaması gerekir. Döner tadı kavrulmuş kıyma tadı ile karışıyor. Genel olarak lezzeti iyi olmakla birlikte gerçek Ankara döneri değil bence.  Bu sebeple en son tercih edeceğim dönerci burası. Resimde gördüğünüz 1,5 porsiyon. 1 porsiyonu 17 tl.  Bu döner için bana fiyat çok pahalı geldi. 

Bizim Köfteci 


Bizim Köfteci, köftesi ile meşhur bir yer olmasını beklerken nefis döneri ile karşımıza çıkıyor:) Şaşmaz'da iki şube ile hizmet veriyor. Yol üzeri olan şubede bazı ızgara seçenekleri olmadığı için ara sokaktaki şubesine gittim. Burada dönerin yanısıra talep gören diğer bir yemek Tavuk Ziyrat. Konumuz döner olduğu için döner değerlendirmesi yapacağım. (Küçük bir not, tavuk ziyrat çok leziz) 
 

Bizim Köfteci döneri pilav üstü servis ediyor. Yanında tırnak pide ve salata da geliyor. Dönerin lezzetini ve yağ oranını çok beğendim. İnsanın ekmeksiz 1 kiloya yumulası geliyor:)  Dönerin porsiyonu 13 tl ve kredi kartı geçerli.


Son değerlendirmelere ve sıralamaya geçmeden önce tekrar belirtmeliyim ki bahsettiğim tüm dönerciler Ankara'da yiyebileceğiniz iyi dönercilerden. Gidemediğim bazı dönerciler var tabi ki. Buralar için daha sonra tadımlar yapıp sizinle zevkle paylaşacağım:) 

Çankaya Lokantası    (Ekleme tarihi: 14.02.2016)



Çankaya Lokantası Ankara'nın en eski dönercilerinden. Atakule’nin çapraz karşısında yer alan, küçük salaş bir işletme. Tamamı dana etinden, kıyma kullanmadan ve aralarda kuyruk yağı olacak şekilde yapıyorlar. Yani tam Ankara döneri!! Dönerin yanında küçük bir salata ve kızarmış ekmek ile servis ediliyor. Ben çok beğendim. İnsanın durmadan yiyesi geliyor. Birde özellikle eti tartarken yağlarını olabildiğince aldıklarını söylediler. 100gr dönerin fiyatı 16tl. Ankara dönerinin tam olarak hakkını veren bir yer. Kesinlikle tavsiye edilir. Döner öğleden sonra 2-3 gibi bitiyor. Fotoğraf 1.5 porsiyondur.


Süha Döner   (Ekleme Tarihi: 14.02.2016)


Süha Döner yine çok eski dönercilerden. Kocatepe camisinin arkasında hayli talep gören bir işletme. Yakın zamanda ortaklar arasında bir ayrışma olmuş ve “Süha Döner Dedemin Yeri” ismiyle yıldız 4. Caddeye birbirinden bağımızı olarak yeni bir yer açılmış. Ben Yıldız’dakini denemedim. Gelelim Süha’nın dönerine. Açıkçası bu dönerin etinde fazlaca koyun eti var. Bunu ustalara sorup teyit ettim. Koku duyarlılığı olan biri hemen anlayabilir. Koyun oranı çok olan bu tip dönerleri yediğimde bir yandan cağ kebabı yemiş gibi oluyorum. Bence dönerin içinde kuyruk dışında koyun eti olmamalı. Birde yağ oranı çok fazlaydı. Ben yağ seven biri olarak dönerin içinde diğerlerine kıyasla çokça yağ parçaları gördüm. Lezzeti fena değil ancak benim beklentimin altında kaldı. 100 gr fiyatı 18tl. Dönerin yanında 3 çeşit meze getiriyor. Fotoğraf 1 porsiyondur.


 


Dursun Usta (Ekleme tarihi 24.04.2016)

Ankara’nın en çok bilinen dönercilerinden biri de Dursun Usta. Ankara kale bölgesinde yer alan küçük ve salaş bir yer. Kuzu etinden yapılmış ve oldukça yağlı bir döner. Dönerin lezzeti beklentimin altındaydı. Ben kuzu etinden dönere bilirsiniz çağ kebabı derim. Tercihim Ankara yaprak döneri için dana eti ve kuyruk yağı takviyesidir. Fotoğrafta 1.5 porsiyon döner vardır. Porsiyonu 16tl






Karadeniz Lokantası   (Ekleme tarihi 24.04.2016)


Karadeniz lokantası da uzun zamandır gitmek istediğim bir yerdi. Sincan bölgesinde yer alması merkezde oturan biri olarak oldukça caydırıcıydı:) Ancak kafaya koydum bir gün ve onca yolu gittim. Gittiğime de değdi doğrusu. Tam bir esnaf lokantası olarak işletiliyor. Sulu yemekler pide ve döner var. Ben sadece döner denedim. Döner oldukça leziz. Tadı tuzu yerinde ve dana etinden yapılmış. Biraz daha yağı fazla olabilir. Yine de kesinlikle çok başarılı. Dönerin altında servis edilen pidenin lezzeti de çok iyi. Tabi sıcak servis lezzeti katlıyor. Fotoğraf 1.5 porsiyon ve porsiyonu 16tl. 





    HARITA


    ETMANYAK EN İYİ DÖNER SIRALAMASI    (Güncelleme tarihi: 24.04.2016)

    1. Mutlu Döner
    2. Çankaya Lokantası 
    3. Karadeniz Lokantası
    4. Gaziantep Paket Pide Kebap
    5. Bizim Köfteci
    6. Hacı Bayram Nazım Usta
    7. Cici Piknik 
    8. Süha Döner
    9. Peçenek 
    10. Dursun Usta 
    Bu yazımı belirli periyotlarda güncelleyerek sıralamaya girmeye değer mekanları ekleyip güncelleme tarihine göre yeni sıralamamı yapacağım. Daha önce yazdığım yerler, yaptığım yorumlar ve fiyat bilgilerinde herhangi bir değişiklik yapılmamış olup yazıldığı zamanın fiyat ve yorumlarıdır. Lezzet güncellemesi "Etmanyak En İyi Döner Sıralaması" yazsısı ile güncel tutulacaktır. Yaşayan güzel bir rehber olacak gibi. Sizlerin de keyifle okuması dileğiyle...

    Daha etkili bir rehber için yorumlarınızı beklerim.

    Afiyet olsun şimdiden:)





    28 yorum:

    1. Siteler tiryakioglu donerini bi dene:)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. dedim ki.. adam haklı
        listedeki her yere gittim ama tiryakioğlu gibisini bulamazsınız

        Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      YanıtlaSil
    3. Tamadır orayı da deneyeceğim :)

      YanıtlaSil
    4. Merhabalar Gaziantep paket pide icin yol tarifi alabilir miyiz. Harita da isaretli degil tam olarak. Malum şaşmaz karışık bir yer

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. https://www.google.com/maps/@39.9303939,32.7145822,3a,35.6y,291.58h,79.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9Ylq10oQXgJXdd5ABtiCkg!2e0!7i13312!8i6656

        Sil
    5. evet çok karışık Şaşmaz :)

      2559.sok (eski 41.sok) ile 2567. cad (4.cad) kesişiminde

      YanıtlaSil
    6. bizim köfteci haritada yok mu?

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Var tabi ki ama ben eklemeyi unutmuşum. Güncelledim sayfayı, haritaya ulaşabilirsiniz.

        Sil
    7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      YanıtlaSil
    8. Bir ara izmire gelirsen akbiyik et diye bir dönerci var orada bosna donerini bi ye. Konu her ne kadar ankara olsa da lezzet bahse konu olunca söylemeden geçemedi

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Teşekkür ederim tavsiye için. Geldiğimde deneyeceğim.

        Sil
    9. Yenikent'teki yıldız döneri de denemenizi tavsiye ederim

      YanıtlaSil
    10. Ankara balgat da tadımoda isimli yerde dönerini denemenizi öneririm.

      YanıtlaSil
    11. Etin lezzetinden dolayi mi yoksa kızarmış ekmek biber servisi Vs. Olduğu içinmi 1 numara

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Döner yorumlarım tamamen etin lezzeti üzerine. Ama bilgi için yan ürünleri de yazıyorum.

        Sil
    12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      YanıtlaSil
    13. Ulus'ta Beşiktaşlı Azim'in yeri 1954 yılından beri hizmet vermekte Bence ve götürdüğüm misafirler de çok başarılı

      YanıtlaSil
    14. Hamamonu Beyler Sofrasi tavsiye ederim çok lezzetliydi

      YanıtlaSil
    15. Ankara'da Döner kömür ateşinden yenir. Ulus'ta itfaiye meydanında Mutlu Kebap denemenizi şiddetle tavsiye ederim.

      YanıtlaSil
    16. Balgat Barış Manço caddesinde Tarihi Misket Lokantasını denemenizi öneririm. Listesnizdekilerden çoğuna gittim, ben biraz yağlı seven olarak Sühacıyım, Misket daha yağsız ama çok lezzetli buldum. Kızılay da da Karadeniz (Kardens) lokantası var kumrular tarafındaki İzmir caddesinde, ilk zamanlar şahane idi döneri, geçen hafta çok memnun kalmadım ama bir şans daha vermeyi düşünüyorum :)

      YanıtlaSil
    17. Hasan bey bahsi geçen yerlerin %90 deneme fırsatım oldu..değerli arkadaşların yolu düşerse aşağıdaki yerlerde uğramalı tatlarına bakmalarını naçizane tavsiye edebilirim..
      1-çubuk Lefkoşa lokantası (öğlen 2 de tükenir hafta sonu kapalı )
      2-Bağdat tatlıcısı döneri(Onur sok girişi doğalgaz dolum merkez Karşısı-Maltepe/Demirtepe
      3-yıldız et lokantası Öveçler 8. Cad
      Şiddetle tavsiye edilir..saygılar

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Önerileriniz için çok teşekkürler. İlk fırsatta deneyeceğim ve makalemin güncellemesini yapacağım.

        Sil
    18. Ozler listeye girememis mi? Halbuki meshurdur Ankarada

      YanıtlaSil
    19. Özler kaliteli döner anlmında ilk girişimcilerden. Ancak son zamanlarda bana göre fiyat performans düşük. Bu yuzden listeye almadım.

      YanıtlaSil