Sayfalar

23 Ağustos 2015 Pazar

Balzamik Soslu Dana Dili ve Tereyağında Beyin



"Bu sıcakta sakatat yenir mi?" demeyin. Yenir!! Dana dili en sevdiğim saktatlardan biri. Her daim yiyebileceğim bir lezzet. Şimdiye kadar hiç soslu dil tatmamıştım. Her şeyin bir ilki vardır dedim ve bu sefer soslu yapmak istedim. İyi ki de istemişim zira ben çok beğendim. Gelelim ayrıntılarına:)

Sakatatçıdan bir adet dana dili alıyoruz. Güzelce yıkadıktan sonra  düdüklü tencerede 1 litre su ile birlikte 1.5-2 saat pişiriyoruz. Dilin boyutuna bağlı olarak süreyi ayarlayabilirsiniz. Suyu fazla koymayın. Piştikten sonra yapacağımız sos için bu suyu kullanacağız. Su ne kadar az olursa aroma o kadar yüksek olur.

Not: Dana dili üzerinde yenmeyen özel bir kabuk tabakası vardır. Bu tabakayı pişirdikten sonra kolayca alabilirsiniz.




Dil piştikten sonra bir kenarda soğumaya bırakıyoruz. Bu arada sosun yapımına geçebiliriz. Aslında çok basit bir sos. Ana nokta, dil gibi çok yağlı ve sulu yemeklerde yağın rahatsız edici ağırlığını dengelemek için balzamik sirke kullanımıdır. Tencerede kalan suya, 2-3 dal taze biberiye, bir avuç kadar maydanoz, 2 yemek kaşığı top karabiber,bir tutam tuz ve çeyrek çay bardağı balzamik sirke ekledikten sonra 6-7dakika kadar kaynatıyoruz. Sosun tadına bakarak tuz ilavesi yapabilirsiniz. 

Dana dilini dilim dilim kestikten sonra üzerine sos döküp servis edebilirsiniz.



Malzemeler: 
  • 1 dana dili
  • Balzamik sirke
  • Taze biberiye
  • Maydanoz
  • Tuz, top karabiber

Eğer bir çilingir sofrası kurulacaksa tek çeşit yetmez:) İkinci mezemiz beyin. Genelde beyin söğüş olarak soğuk şekilde tüketilir. Bu tarifimde sıcak bir servis denemesi yaptım. 

Bunun için bir adet kuzu beynini alıp zarlarından temizliyorsunuz. Bu işlemi kasabınıza da yaptırabilirsiniz. Çünkü zarlarından ayırırken beyin zedelenebiliyor. Ben kendim denedim ama zor iş. Olduğu kadar dedim geçtim :)

Kuzu beynini, üzerini geçecek kadar suda 20-25 dakika haşlıyoruz. Çatal ile sertliğini kontrol edip dağılacak hale gelmeden çıkartıyoruz. Sonra bir tavada tereyağını eritip içine tuz, karabiber ve biraz kimyon atıyoruz. Yağı biraz karıştırdıktan sonra haşladığımız beyni tavaya alıyoruz. Daha sonra bir avuç kadar maydanozu da tavaya ekliyoruz. İki yüzünü de renk alıncaya kadar kızartıyoruz. 

Afiyetle :)

Malzemeler:
  • 1 adet kuzu beyni
  • Maydanoz
  • Tereyağı
  • Tuz, karabiber, kimyon





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder